Špulka modré nitě

 Další kniha z mého jarního To-read listu. Naštěstí ji měli k vypůjčení u nás v knihovně, takže jsem ji nemusela horko-těžko shánět nebo si zakládat členství v některé z olomouckých knihoven. Taky se hodí do Čtenářské výzvy, téma osmnáct - Kniha, která obdržela Man-bookerovu cenu.

 Musím říct, že tahle kniha se mi nečetla až tak dobře jako ostatní, četla jsem ji něco přes týden. Nebyla zle napsaná, jen jsem se občas musela vracet, abych si uvědomila, koho se daná informace týká. S tímto je spojený můj druhý problém s touto knihou - zhruba jednu třetinu knihy jsem si nemohla zapamatovat postavy. Moc tomu nepomáhalo ani to, že děj přeskakoval z jedné časové etapy do druhé. Kniha má taky dlouhé kapitoly, takže se mi často stávalo, že jsem v autobuse nestihla dočíst celou kapitolu a pak jsem celkem dlouho hledala v textu, kde jsem přesně skončila.

 Když se mi ale konečně povedlo si zapamatovat všechny postavy, a jaké spolu mají vztahy, děj mi začal dávat více smysl a taky se mi příběh začal číst mnohem lépe. Moc se mi líbila psychologie postav, přišla mi velmi dobře propracovaná. Další věc, která se mi moc líbila bylo to, že příběh nebyl psaný z pohledu jen jedné postavy. Tím, že pohled na rodinu od druhé postavy byl zasazený až nakonec, jsem se dozvěděla informace, které mně (a věřím že nejenom mně) změnily pohled na celou rodinu.

MOŽNÝ SPOILER
 Ještě mě trochu mrzí, že nebylo objasněno chování Dennyho. Proč pořád odjížděl pryč? A proč se vrátil? Na druhou stranu chápu, každý člen rodiny má svá tajemství. Ale když já jsem tak zvědavá!

KONEC SPOILERU

 Celkově ale musím říct, že mě kniha vůbec nezklamala, jen mi prostě trvalo déle se do ní začíst, což možná bylo způsobeno i tím, že tento žánr a rodinné ságy normálně skoro nečtu. Dávám jí proto 6/10.

Helmii


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zase po roce (možná i po delší době)

Diplomka, byt, státnice...

My nejsme my