Příběh služebnice

 Venku je zima, fouká vítr, padá sníh. Počasí přímo vyzývá k zabalení se do deky a ponoření se do knihy s dobrým čajem či s kávou. A protože Ježíšek u nás pár knih nechal, počasí jsem poslechla a začala číst Příběh služebnice od Margaret Atwoodové.

 Nejdřív bych ráda napsala, proč jsem si tuhle knihu vybrala. Sledovala jsem stejnojmenný seriál (který jsem nedokoukala - neznamená to, že je špatný, moc mě bavil, ale bohužel nikdy nedokoukám žádný seriál do konce), který mě zaujal. Potom jsem se od kamarádky dozvěděla, že existuje kniha. Chtěla jsem si ji přečíst, ale po tom boomu seriálu byla v naší knihovně pořád vypůjčená, a tak jsem se k ní dostala až teď. A taky se mi hodila do jednoho tématu v knižní výzvě 2019 - Kniha s lichým počtem stran.

 Knížka se mi výborně četla, měla jsem ji během tří až čtyř dnů přečtenou. Často se mi u ní stávalo, že jsem si řekla, že si přečtu jen jednu kapitolu a přečetla jsem dalších 50 stran, pořád jsem chtěla vědět, co se stane dál. Ale taky se mi stalo, že jsem po pár kapitolách knížku zavřela a jen jsem seděla a přemýšlela o ní, tak silný mi její příběh přišel.

 Další věcí, která se mi na knize moc líbí, je přebal vydání z roku 2017. 

 Jediná věc, kterou bych trochu vytkla, bylo přeskakování v ději. Místy jsem se ztrácela a nerozuměla jsem, dokud jsem si neuvědomila, že jde o vyprávění z minulosti. Po prvních pár kapitolách jsem si na to ale zvykla, takže to neberu jako nějaký velký problém. Jinak jsem si ji moc užila a jsem ráda, že se mi dostala do rukou. Dávám jí 10/10.

Helmii



Komentáře

  1. Seriál jsem viděla celí a líbil se mi. Možná za čas si přečtu i knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se líbil seriál, určitě se bude líbit i kniha, ta její atmosféra je neskutečná!

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Viděla jsem první sérii. Bavilo mě to, ale nedokoukala jsem ho, ani nevím proč, asi mám nějakou poruchu, kdy se rozdívám na seriál a pak v tom nejlepším přestanu.

      Vymazat
    2. Dnes dávají v TV první díl, jsem zvědavá.

      Vymazat
    3. Fakt?? Tak to se možná podívám, vím, že po prvním dílu jsem hned chtěla vidět další.

      Vymazat
  3. Díky za knižní, tip, i když seriál bych zkoukla asi raději :).

    OdpovědětVymazat
  4. Zní to zajímavě, máma rada knihy, které jsou trochu složitější na čtení. Slyším o tom poprvé, rozhodně námět na další knihu. .-)

    Angelika <333

    OdpovědětVymazat
  5. Na knížce se mi líbilo použití nespolehlivého vypravěče, takže si čtenář sám může rozhodnout, čemu věřit nebo nevěřit. Na seriálu pak zase to, že oproti knížce poskytl divákovi různé úhly pohledu na celou věc a situaci, ne jen pohled Offred, ale také třeba Sereny Joy nebo Nicka. Obojí je ale víc než perfektní a rozhodně stojí za přečtení i shlédnutí.

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím jsem viděla jen seriál, ale do knížky se chystám pustit, pevně věřím, že bude lepší než seriál

    OdpovědětVymazat
  7. Holky v práci lákají na seriál. Videla jsem upoutávky, prijde mi to moc surové a drsné. Tak jsem na cážkách, zkusis nejdřív knížku? Chudobka 1970

    OdpovědětVymazat
  8. Já zbožňuju, když mě kniha dokáže vtáhnout natolik, že si chci přečíst jen pár stran, ale přitom jich přečtu daleko víc, než se zase dokážu odtáhnout! :-) Máš pravdu, že je to silný příběh, já jsem se dívala na seriál a moc se těším na pokračování, že je i kniha jsem doteď nějak nezaznamenala. To bych si mohla přečíst. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zase po roce (možná i po delší době)

Diplomka, byt, státnice...

My nejsme my