Dopisy na konec světa


 Dopisy na konec světa od autorky Ava Dellaira. Tahle kniha mě zaujala hlavně názvem, protože jedním z mých koníčků je dopisování klasických dopisů a já byla přirozeně zvědavá, jakou roli v tomto příběhu dopisy hrají. A musím říct, že roli tam hrají obrovskou. Celá kniha je totiž psána formou dopisů slavným osobám, které už zemřely, a mně se tohle zpracování knihy opravdu líbilo.

 Podle mého názoru měla kniha pomalý rozjezd, ale na druhou stranu chápu, že Laurel (hlavní hrdince) asi trvalo, než se jí povedlo se v dopisech svěřit a otevřít. Původně to totiž dostala jako domácí úkol, který nakonec protáhla a psala ho celý rok. Moc se mi ale líbilo, jak se Laurel zvládala postupně sama před sebou otevřít.

 Občas jsem měla problém s některými dopisy. Do některých jsem se začetla a nemohla jsem přestat, do jiných se mi ale začíst prostě nepovedlo a musela jsem se přemáhat, abych ho přečetla. Taky mi občas vadilo, jakým způsobem se Laurel začala chovat, když se před ní objevil nějaký problém. Podle mě se začala chovat jako malé dítě, i když by se dané situace daly vyřešit v klidu a v pokoji.

 Taky to je druhá Young adult kniha, kterou čtu (četla jsem teď dvě po sobě) a děj mi připadá neskutečně podobný. Hrdinové se potýkají s úmrtím blízké osoby, často si tu smrt kladou za vinu a do toho mají problém s přiznáním si homosexuálních sklonů. Chápu, že coming out musí být neskutečně psychicky náročný, ale mám pocit, že společnost bere LGBT komunitu pořád tolerantněji, proto si myslím, že tohle téma nemusí tvořit ¾ YA literatury (pokud se mýlím, určitě mě opravte).

 Celkově byla tahle kniha oddechová, neurazila mě, ale ani nijak nenadchla, proto jí dávám 6 bodů z 10. A pokud máte někdo tip na Young adult knihy, které vás bavily, dejte mi určitě vědět do komentářů.

Helmii


Komentáře

  1. Téma dopisů je všeobecně zajímavé, protože se dá uchopit opravdu různě :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zase po roce (možná i po delší době)

Diplomka, byt, státnice...

My nejsme my