Co mě láká - Jaro 2019

 Asi každý čtenář má doma seznam knížek, které by si chtěl někdy přečíst. Já osobně ho mám taky (a vůbec ne krátký) a proto jsem se rozhodla, že zde zveřejním v každém ročním období 5 knih, které ve svém seznamu mám. Třeba si je díky tomu konečně přečtu a možná na ně naladím i někoho z vás. 

 První knihou, kterou bych si moc ráda přečetla je Špulka modré nitě od Anny Tylerové. Jedná se o rodinnou ságu, jejíž děj začíná na počátku dvacátých let minulého století. V knize se řeší vztahy, neshody, ale i smích či láska. Mě na knize nejvíce láká asi rozporuplný názor na ni. Buď jsou z ní lidé nadšení a nebo se jim prostě nelíbila a já bych ráda zjistila, jak bude vyhovovat mně. A protože ji mají u nás v knihovně, nemusím si ji kupovat, hurá! Navíc jde zařadit i do letošní čtenářské výzvy pod téma Kniha, která získala Man-bookerovu cenu.

 

 Druhou knížkou, která mě hodně láká Milovaná, jejímž autorem je Tony Morrisonová. Dle anotace je dílo inspirováno zprávou z novin z roku 1855, podle které se povedlo uprchnout otrokyni se svými dětmi ke své tchyni, při tom ji ale chytli a ona se rozhodla své děti zabít. Příběh mě opravdu zaujal a ráda bych si tedy tuhle knížku přečetla, zajímá mě, jestli v ní bude vyobrazen i myšlenkový pochod otrokyně a jak došla k tomu, že bude nejlepší nápad zabít své děti.


 Třetí knihou je Vypravěčka od autorky Jodi Picoultové. V anotaci mě zaujalo, že je to román o vině a trestu, kde se hlavní hrdinka pere sama se sebou. Tím, že má skvělé hodnocení (na Databázi knih 92%), je velká pravděpodobnost, že se mi bude také líbit a že nebudu litovat času, který jsem nad ní strávila. Když jsem si na pročítala její recenze, nadchlo mě, že je v ní také vyprávění ženy, která přežila holocaust. Já osobně knihy s touto tématikou čtu ráda, protože si myslím, že zvěrstva, jako byl holocaust by neměla být zapomenuta.

Vypravěčka

 Čtvrtá kniha je knihou veselejšího rázu. Je jí Psí poslání od Bruce Willama Camerona. Je to jedna z mála knih, u které jsem viděla film dříve než jsem příběh četla (na filmy totiž skoro nekoukám) a moc se mi líbil. Když jsem se ptala známých, kteří ji četli, na názor, všichni z ní byli nadšení. Hodnocení 94% tomu také odpovídá, takže je to další z knih, u které se nebojím přešlapu.

 Výsledek obrázku pro psí poslání

 A poslední knihou z mého jarního seznamu je Pentagram od Jo Nesba. Četla jsem od něj dvě knihy - Červenku  a Levharta. Chvilku mi sice trvalo, než jsem si zvykla na jeho styl psaní, ale poté už jsem se od nich nemohla odlepit. Proto bych ráda prodloužila seznam knížek od tohoto autora, které jsem už přečetla. Recenze na knihy jsou velmi dobré, takže myslím, že mě taktéž nezklame. 

 Výsledek obrázku pro pentagram jo nesbo

 A co vy, také máte nějaké knihy, které si chcete na jaře přečíst? Pokud byste se chtěli podělit do komentářů, budu jen ráda.

Helmii


Komentáře

  1. Můj seznam je dlouhý, potřebovala bych zastavit čas, abych měla čas na čtení knih.

    OdpovědětVymazat
  2. Vsetky tie, ktore tu spominas! Nepoznam ani jednu a z autorov len toho Nora, mozno aj cital, ale ceske nazvy mi nic nehovoria...Citanie je moj svet, ergo TT...

    OdpovědětVymazat
  3. Vypravěčka je skvělá knížka, moc se mi líbila. A nejen mě, i macešce, babičce.. Svůj seznam si také vedu (v hlavě), no je nekonečný a nedostižný! Jinak výzvu také plním doufám, že letos ji dotáhnu do konce!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dopisy na konec světa

Zase po roce (možná i po delší době)