To all the boys I've loved before

 To all the boys I've loved before je první ze čtveřice knih o Laře autorky Jenny Han. Zaujala mě svojí obálkou, a protože jsem zrovna úspěšně splnila zkoušku z angličtiny, říkala jsem si, že knížku v angličtině zvládnu levou zadní. 

 A taky že ano. Moje angličtina rozhodně není na úrovni rodilých mluvčích, ve škole mě zařadili do úrovně B2. Pár slov jsem si musela vyhledat, ale rozhodně to nebylo nijak často a značná část slovíček, která jsem neznala, se dala snadno odvodit podle kontextu. 

 Taky pro mě byla nová forma, v jaké jsem knížku četla. Byla to první knížka, kterou jsem přečetla na mobilu. Kamarádka mi poradila aplikaci Anybooks, kde jsou tisíce knih v angličtině zdarma k přečtení. O aplikaci napíšu víc v jiném článku, teď se zase zaměřím na knížku.

 Já osobně jsem tuto knížku brala jako lehké čtení mezi zkouškami a překvapilo mě, jak moc mě během pár kapitol začala bavit. Místy jsem se Larou ztotožnila, hlavně když jsem si vzpomněla na mé lásky na základce (Lara je už na střední, já už od střední mám jednoho stálého přítele). Taky mi vyhovovalo, že kapitoly jsou krátké, takže když jsem byla unavená ze čtení v cizím jazyce (věřte nebo ne, pro mě to bylo mnohem víc náročné, než číst v češtině, jeden večer jsem u jedné kapitoly usnula a zaspala největší loňský blackout). Vyhovovalo mi, že knížce se pořád něco dělo a nebyly tam dlouhé popisné kapitoly.

 Tato knížka je spíš pro dívky, než pro chlapce. Řadí se do kategorie Young adult, což jsou knihy, které si momentálně hodně užívám. Určitě ji můžu doporučit a pokud byste se necítili na angličtinu (i když v této knize vážně není těžká), existuje i český překlad knihy s názvem Všem klukům, které jsem milovala. Téhle knížce dávám 10/10 a mám v plánu si letos přečíst zbývající 3 díly.

Helmii


Komentáře

  1. Zní to lákavě. Taky mám zkušenosti s čtením knih v mobilu. A jsem radši, když knihy jsou kratšího typu s pár kapitolami a nejsou nijak zdlouhavé. Jinak dávám přednost knize v ruce. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, viděla jsem film a vůbec jsem nevěděla, že je to podle knížky! Jinak souhlasím, že čtení knížek v angličtině je mnohem náročnější než v češtině! A to v Anglii momentálně žiju, angličtiny používám 24/7 a stejně je to pořád trošku nezvyk :)

    www.adele-daily.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zase po roce (možná i po delší době)

Diplomka, byt, státnice...

My nejsme my